مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

انواع اسفنج ها در تعمیر مبلمان

انواع اسفنج در تعمیرات مبل عبارتند از: ۱) فوم ۲) اسفنج معمولی

بهترین نوع اسفنج یورتان نام دارد که از نظر وزن به مراتب سنگین تر از دیگر اسفنج ها می باشد. اسفنجهای معمولی از نظر وزن سبکترند حتی اگر از نظر حجمی چند برابر اسفنج یورتان باشند. فوم ها نیز خود به دو دسته تقسیم می گردند: فوم های سرد و فوم های گرم و توضیح اینکه فوم ها فشرده تر و سنگین تر از اسفنجها می باشند.  

برای مواد داخل تشک مبل های دو تشکه ، استفاده از الیاف بهتر است یا فوم؟

به لحاظ نمای ظاهری مبلمان کار شده با فوم زیباتر و شکیل تر هستند و در تشک مبلمان استیل از فوم استفاده مینمایند، اما برای مبلمان راحتی، بهتر است از الیاف ها استفاده نمود و سپس رویه کوبی مبل را انجام داد چراکه راحت تر می باشند و نیز از جمله مزایای مبلمان راحتی کار شده با الیاف این است که با توجه به انعطاف پذیری الیاف ها می توان براحتی و با چند ضربه دست از کناره های تشک، باعث تغییر شکل تشک شد.

آیا با چند بار شستشوی مبل با شامپو من ، حالت و کیفیت پارچه رومبلی تغییر می کند؟

اگر شستشوی مبلمان با شامپو من بصورت دائم، پیوسته و البته غیر اصولی باشد پارچه کیفیت خود را از دست خواهد داد.

درباره محصولات سندبلاست شده توضیح دهید.

محصولات سندبلاست شده که به تازگی وارد صنعت مبلمان شده است به شرح زیر ساخته و پرداخته می شوند:

پس از اتمام نجاری کارهای خام را بوسیله شن ، شن شور مینمایند و با این کار شیارهای چوب نمایان میشود و در نتیجه پس از رنگ شدن محصولات سندلاست شده هرگز بروی آنها خش نمی افتد.

واردات چوب از کدام کشورها صورت میگیرد و بهتربن چوب از کدام کشور وارد میشود؟

عمده واردات چوب ایران از کشورهای آسیای میانه صورت میگیرد. روسیه، گرجستان و ارمنستان در این بین بیشترین سهم را در صادرات چوب به ایران به خود اختصاص داده اند. با کیفیت ترین چوبهای وارداتی به ایران، مربوطه به کشور روسیه و بنامهای نراد، نوئل و انواع کاجها میباشند. البته با کیفیت ترین چوب راش می باشد که در این بین چوب راش ایران در دنیا از شهرت و مقبولیت بسزائی برخوردار است.

برای براق نمودن برنزهای بکار رفته در مبل چه باید کرد؟

با استفاده از پارچه یا ابر آغشته به بنزین و یا پارچه یا ابر آغشته به شاپان قادر خواهید بود که برنزهای مبلمان خود را براق نمائید.

آیا این امکان وجود دارد که از روکش پلاستیکی بجای لباس مبل استفاده نمود؟

روکش های پلاستیکی در نواحی مرطوب باعث تعریق مبل و خراب شدن چوب و پارچه مبلی می گردد.

از بین بردن شکافها و ترکهای محل اتصال مصنوعات چوب روسی

با توجه به تنوع مصنوعات چوبی که در ایران با چوب روس عرضه می شوند و البته از محبوبیت لازم در بین مردم نیز برخوردار است، برآن شدیم تا به پاره ای از ابهامات موجود در مورد اینگونه مصنوعات چوبی پاسخ دهیم و این باب را با پاسخ به سئوالی که از جانب تعدادی از هموطنان عزیزمان در وب سایت فارست مبل مطرح شده است آغاز می نمائیم؛ سئوال مطرح شده در خصوص ترکهای ایجاد شده در محل اتصالات اینگونه مصنوعات می باشد.

در ابتدا باید به این نکته توجه شود که ایجاد شکافهای سطحی، خصوصا در محل اتصال مصنوعات چوبی ساخته شده از چوب روس یک امر طبیعی و به دلیل تغییر درجه دمای محیط می باشد، چرا که طبق اصل انبساط و انقباض مواد، چوبها هم در محیط های سرد و گرم دچار تغییر اندازه می شوند، که البته این انبساط و انقباض در چوبهای روس شدیدتر بوده و در نتیجه معمولا در محل اتصال اینگونه مصنوعات چوبی ترکهای سطحی و بندرت شکافهای عمیقی ایجاد می گردد. حال با ذکر این مقدمه میتوانید از روش های زیر برای تعمیر مبل و مصنوعات چوبی خود استفاده نمائید:

حالت اول: اگر میزان شکاف به حدی باشد که وسیله مورد نظر تراز خود را از دست بدهد نیاز به تعمیر اساسی داشته و می بایست وسیله چوبی از محل اتصال موردنظر باز شده و پس از قرار دادن مقداری چست چوب در بین اتصال، آنرا با پیچ دستی بسته و به مدت یک ساعت در محلی که فشار یا تکانی به آن وارد نشود نگهداری نمائید.

حالت دوم: اگر شکاف ایجاد شده چندان محسوس نباشد، می توان از آن چشم پوشی نمود، چراکه این مورد کاملا طبیعی است؛ حال در صورت تمایل شما به رفع این شکافها، می بایست اقدامات زیر را با دقت دنبال نمائید:

۱) ابتدا مقداری مل (خاک بتونه)، سیریش و پودر زرد رنگی بنام گل ماشین بمقدار خیلی کم (که در صنعت چوب کاربرد دارد) را با آب مخلوط نموده تا ماده خمیر گونه ای که تقریبا به رنگ چوب روس خودرنگ می باشد، بدست آید.

۲) در این لحظه بوسیله خمیر حاصله، شکاف های مورد نظر را پر نمائید.

۳) در مرحله آخر برای همرنگ شدن رنگ تعمیر شده با چوب روس از اسپری کیلر فوری استفاده نمائید. برای این کار بعد از خشک شدن سطح بتونه شده، مقدار از اسپری را بروی سطح خشکی پاشیده و بوسیله قلموی ریز بروی بتونه بکشید. البته در اکثر موارد نیازی به استفاده از اسپری کیلر نیست زیرا خمیر بدست آمده تقریبا همرنگ چوب روس می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.