مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

دسته بندی مبلمان

مبلمان چوبی را براساس مکانی و پس از آن به زیر شاخه‌هایی براساس زمانی تقسیم می‌نماییم. 

مبلمان مسکونی شامل مدرن و کلاسیک که البته صفحه ای و روبه کوبی نیز زیر مجموعه مسکونی مدرن است.

مبلمان اداری شامل مدرن و کلاسیک است البته صفحه ای و روبه کوبی نیز زیر مجموعه اداری مدرن است.

مبلمان خاص این نوع مبلمان نیز می‌تواند بصورت مدرن بصورت مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته شود.

مبلمان مسکونی مدرن صفحه‌ای

به کلیه مبلمانی که در محل زندگی مصرف می‌شوند و از انواع پانل (اوراق فشرده) مانند: نئوپان، M.D.F، چندلایی، فیبر و غیره بصورت روکش شده، رنگ شده ساخته می‌شود، اطلاق می‌گردد. این شاخه به زیرشاخه‌های:

الف- نشیمن، مثل: مبلمان لوازم صوتی و تصویری، جالباسی، جاکفشی

ب- اتاق خواب، مثل: سرویس خواب نوزاد، نوجوان، بزرگسال، کمد، دراور

ج- آشپزخانه و بهداشتی، مثل: انواع کابینت، کمد سرویس بهداشتی و غیره تقسیم می‌شوند.

مبلمان مسکونی مدرن رویه‌‌کوبی

این گروه کلیه مبلمان نشیمن، پذیرایی، ناهارخوری را شامل می‌شود که از سبک و طرح مدرن استفاده کرده و عمدتاً از انواع فوم، اسفنج، پارچه با اسکلت‌های چوبی، فلزی و غیره تولید می‌شوند. بطور مثال: کاناپه‌های معمولی یا تخت خوابشو، راحتی، پارچه‌ای چوب نما و غیره.

1-2- مبلمان مسکونی کلاسیک

محصولات این گروه تماماً از چوب ماسیو (توپر)، روکش‌های طبیعی با پوشش رنگ، تولید شده و چون از سبک‌های قدیمی استفاه شده، آنها را کلاسیک می‌نامند. در تولید این محصولات می‌توان از صنایع دستی و مستظرفه چوب مانند: خاتم کاری، منبت، معرق، گره چینی یا انواع رنگ مانند پتینه، لندن کاری و غیره استفاده نمود. مبلمان مسکونی کلاسیک فضاهایی چون اتاق مطالعه، نشیمن، پذیرایی، ناهارخوری، خواب، حتی آشپزخانه و سرویس بهداشتی را پوشش می‌دهد. انواع مبل (که اصطلاحاً در ایران مبل استیل یا نیمه استیل نامیده می‌شود)، میز و صندلی ناهارخوری، بوفه، ویترین، کنسول، میزهای جلومبل و عسلی، شومینه، کتابخانه، میز تحریر، انواع میز و صندلی سبک کلاسیک در این گروه قرار می‌گیرند.

مبلمان اداری مدرن صفحه‌ای

به کلیه مبلمانی که در محیط کار استفاده می‌شوند و از انواع اوراق فشرده چوبی (پانل) تولید می‌گردند، اطلاق می‌شوند و محصولاتی چون مبلمان مدیریت، پرسنلی، کنفرانس، فایلینگ، کتابخانه، کامپیوتر و غیره را شامل می‌شود.

مبلمان اداری مدرن

شامل مبل‌های پارچه‌ای چرمی اداری، صندلی‌های اداری (فلزی، چوبی رویه‌کوبی شده)، مبلمان لابی و انتظار و غیره.

مبلمان اداری کلاسیک

شامل انواع مبلمان مورد مصرف در محیط کار، ساخته شده از چوب ماسیو با سبک کلاسیک، قابل استفاده برای مدیریت، پرسنلی، کنفرانس، کتابخانه، تحریر و غیره.

3- مبلمان خاص

اطلاق کلمه خاص برای اینگونه مبلمان از اینروست که عمدتاً در فضاهای غیرمسکونی و غیراداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در بخش‌های ساختمانی (صرفنظر از کاربرد ساختمان که مسکونی است یا اداری) بکار می‌روند، در واقع کلیه این محصولات چوبی به ساختمان نصب می‌گردند.

بطور مثال: در، پنجره، دیوار کوب یا پارکت به ساختمان نصب گردیده و عمدتاً به کاربرد مسکونی یا اداری بودن ساختمان ارتباط مستقیم نخواهد داشت.

این گروه نیز مانند دو گروه قبلی می‌توانند از نظر طراحی و تولید بصورت مدرن یا کلاسیک باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.