مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

رویه کوبی مبلمان

رویه کوبی مبل چیست ؟

رویه کوبی مبل یکی از مشاغل وابسته به صنعت مبلمان است . و به کسانی که در این شغل مشغول فعالیت هستند رویه کوب میگویند . برخلاف نام ، رویه کوبی مبل عبارت است از کلیه فعالیتها و کارهایی که بر روی کلاف خام مبل انجام میشود تا به مرحله تکمیل و اماده سازی مبل کامل بیانجامد .

رویه کوبی ( رویه کوب ) به دو گروه تقسیم میشوند

رویه کوبی روی کلاف خام که در بالا توضیحات آن ارائه شد .  

رویه کوبی مبلمان فرسوده و دست دوم که از آن با عنوان تعمیرات مبل یاد میشود .

در تعمیر مبلمان کلیه محتوی مبلمان که نیاز به تعویض داشته باشند از داخل کلاف مبل خارج میشود . چنانچه کلاف مبل شکسته و فرسوده باشد تعمیر شده و مبل برای رنگ کاری و لکه گیری ( در صورت نیاز ) آماده میشود . پس انجام این کارها مبل برای رویه کوبی به دست متخصص رویه کوب سپرده میشود . محتوی جدید شامل ابر و اسفنج ، انواع فنرها و تسمه ، پنبه و کرک و … و در نهایت پارچه مبل روی آن قرار داده میشود .

رویه کوبی حرفه ای سخت و پر دردسر در زمینه صنعت مبلمان است و به افرادی که در این شغل هستند رویه کوب میگویند، باید بدانید که رویه کوبی به دودسته تقسیم می شود : رویه کوبی فریم مبل رویه کوبان تنها بر روی فریم و یا به اصطلاح کلاف مبل کار می کنند. کلاف مبلی که قرار است رویه کوبی شود در اختیار متخصص فن قرار می گیرد. فنر بندی ، پر کردن محتوا ( ابر و اسفنج ، فوم ، پنبه و … ) الگو برداری پارچه مبلی ، پارچه کوبی ، نصب سرمه و نوار و در آخر در صورتی که مبل نیاز به لکه گیری داشته باشد ( مبلهایی که فریم رنگ کاری شده داشته باشند ) لکه گیری می کنند. رویه کوبی مبل تعمیری رویه کوبی مبل تعمیری مانند رویه کوبی فریم است با این تفاوت که ابتدا پارچه مبل را شکافته ، محتویات فرسوده را از آن خارج میکنند و در صورتی که فریم مبل نیاز به تعمیر داشته باشد ، ابتدا آنها را تعمیر و سپس مبل را رویه کوبی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.