مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

چطور پارچه مبلی مناسب انتخاب کنیم؟

حالا که با برخی از انواع پارچه مبلی آشنا شدید نگاهی به پنج نکته که می‌تواند انتخاب مبل و پارچه مبلی را برایتان ساده‌تر کند اشاره می‌کنیم.
میزان استفاده شما از مبل چگونه است؟
شاید تصور کنید عمده استفاده از یک مبل نشستن روی آن است. اما اینکه شما چقدر ممکن است میهمان داشته باشید، چقدر این امکان وجود دارد که چیزی روی مبل شما ریخته شود. آیا کودک شما با دستان شکلاتی روی مبل خواهد رفت؟ یا حتی فرزندان سایر افرادی که با آن‌ها رفت و آمد زیاد دارید. تمامی این‌ها در نحوه استفاده شما از مبل تاثیرگذار است و باید هنگام انتخاب پارچه مبلی مناسب در نظر گرفته شود. مثلا پارچه گران و لوکس اغلب برای جاهایی مناسب هستند که به ندرت استفاده می‌شوند. جایی که خیلی در دسترس کودکان نیست یا توسط حیوان خانگی پاره نخواهد شد. 
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید جایی که مبلمان قرار می‌گیرد است. بعنوان مثال، پارچه‌های تیره یا مدل‌هایی که زود رنگ پریده می‌شوند نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی جتس ضخیم‌تری  انتخاب کنید. 
   
برو به بالاآیا حیوان خانگی دارید؟
بسیاری از افراد علاقه به نگهداری از حیوان خانگی دارند. یکی از نکاتی که باید هنگام تمیزکردن خانه با وجود حیوان خانگی در نظر گرفت، تمیزکردن مبلمان است. بهتر است پارچه مبلی انتخاب شود که از الیاف طبیعی بافته شده است در این صورت جمع کردن موی حیوانات یا هرگونه آلودگی دیگر از روی آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. الیاف طبیعی همچنین میزان آلرژی را نیز کاهش می‌دهند.
چه رنگی می‌خواهید انتخاب کنید؟
تیرگی یا روشنی رنگ پارچه مبلی نیز اهمیت دارد. پارچه‌های تیره‌تر دیرتر کثیفی و آلودگی را نشان می‌دهند این در حالیست که پارچه روشن‌تر سریع‌تر لکه و هر گونه آلودگی را نمایان می‌کند. در چنین شرایطی باید در نظر داشته باشید کدام نوع پارچه مبلی راحت‌تر تمیز می‌شود یا قابل شستشو است. بنابراین اگر می‌خواهید مبل خود را از رنگ روشن انتخاب کنید بهتر است جنس پارچه آن قابل شستشو باشد. برخی مبل‌ها روکش جداگانه دارند و شما می‌توانید هر بار آن را جدا کرده و در ماشین لباسشویی بشویید. بنابراین اگر کودک بازیگوش در خانه دارید و در عین حال می‌خواهید یک پارچه رنگ روشن برای پارچه مبلی انتخاب کنید حتما شستشوی آن را نیز در نظر بگیرید.
می‌خواهید پارچه مبلی شما ساده باشد یا طرح دار؟
در طرح‌های جدید، مبل‌های تکی با طرح یا رنگی متفاوت از مبل‌های سه نفره یا بزرگ‌تر ارائه می‌شوند. اگر تصمیم دارید از این ایده بهره ببرید این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا مبل‌های بزرگ‌تر را تک رنگ انتخاب کرده و مبل‌های تکی را طرح‌دار در نظر می‌گیرند. هرچند نکته دیگری که درباره پارچه مبلی طرح‌دار باید در نظر گرفت این است که برخی از این طرح‌ها به دلیل شلوغ بودن، کمتر لکه‌ها و آلودگی‌های روی مبل را نشان می‌دهند. بنابراین پارچه مبلی طرح‌دار و شلوغ می‌تواند انتخاب خوبی برای خانواده‌های پر جمعیت باشد.
تمیزکردن مبل چقدر ساده است؟
بغیر از قابل شستشو بودن پارچه مبلی، تمیزکردن آن بدون نیاز به لباسشویی نیز اهمیت دارد. شما همیشه نمی‌توانید رومبلی را جدا کرده و داخل لباسشویی بیندازید اما اگر پارچه مبلی شما طوری باشد که بتوانید هر هفته هنگام گردگیری به روی آن دستمال بکشید و خیلی سریع تمیز شود می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. هرچند تمام این موارد بستگی به میزان استفاده و تعداد جمعیت خانه و میزان آلودگی رومبلی دارد. شاید اگر فقط یک زوج باشید یک رومبلی چرمی یا جیر بتواند برایتان انتخاب خوبی باشد که به سادگی هر هفته با یک دستمال گردگیری شود.
نتیجه گیری
پاچه مبلی انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به سلیقه، سایر وسایل موجود در دکوراسیون اتاق، رنگ مورد علاقه، میزان استفاده و تعداد افرادی که با آن در تماس هستند آن را انتخاب کنید. هرچند همیشه قیمت پارچه مبلی نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب آن ایفا خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.