مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

تعمیر شکستگی مبل

مبلمان یکی از اجزای جدانشدنی هر دکوراسیونی است اگر مبلمان متناسب با سبک منزل شما انتخاب شود و سالم و نو باشد بر زیبایی دکوراسیون شما می‌افزاید اما ممکن است پس از گذشت مدت‌زمانی مبلمان مستهلک و کهنه شود و یا به علت بی‌ احتیاطی و عدم نگهداری صحیح بشکند بسیاری از افراد پس از شکستگی پایه مبلمان خود چاره‌ای جز تعویض نمی‌بینند و محتمل هزینه زیادی می‌شوند اما یک روش جایگزین تعویض که به‌ صرفه‌تر نیز است، تعمیر شکستگی پایه مبلمان است. این روش ضمن اینکه مبلمان شما را کاملاً نو می‌کند طول عمر آن را نیز افزایش می‌دهد. اکثر شکستگی‌های مبلمان قابل تعمیر است و حتی می‌توان با استفاده از برخی روش‌ها کار تعمیر را در منزل انجام داد، در این نوشتار قصد داریم شما را با تعمیر شکستگی مبلمان آشنا نماییم.

روش‌های تعمیر شکستگی مبلمان
بازسازی و تعمیر شکستگی مبلمان به روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. برخی از شکستگی‌های مبلمان جزئی هستند و باکمی مهارت و حوصله می‌توان تعمیر آن‌ها را در منزل انجام داد. اما اگر میزان شکستگی زیاد باشد باید کار تعمیر را به کارگاه‌های تعمیرمبل مطمئن بسپارید تا با متدهای روز و تخصص کافی کار تعمیر شکستگی مبلمان شمارا انجام دهند. به‌طورکلی انتخاب روش تعمیر بستگی به نوع آسیب مبلمان و جنس آن‌ها خواهد داشت و تعمیرکار ماهر بهترین روش را با توجه به نوع آسیب مبلمان شما انتخاب خواهد کرد. 
برخی از روش‌های خانگی تعمیر شکستگی مبلمان عبارت‌اند از:
تعمیر پایه شکسته مبلمان
یکی از آسیب‌های رایج در مبلمان شکستگی و یا لق شدن پایه مبلمان است. این مشکل معمولاً به علت جابه‌جایی نادرست رخ می‌دهد، اگر هنگام جابه‌جایی مبلمان آن‌ها را بر روی زمین بکشید و بلند نکنید ممکن است پایه‌های آن لق شده و یا بشکند؛ البته شکستگی پایه مبلمان ممکن است به علت‌های دیگر مانند قرار دادن وسایل سنگین بر روی مبلمان، بازی با پیچ‌های داخلی آن و قرار دادن مبلمان بر سطح ناهموار نیز رخ بدهد.
 بهتر است هنگام لق شدن پایه مبلمان و قبل از شکستگی کامل آن‌ها را تعمیر نمایید تا راحت‌تر تعمیر شود. اگر پایه لق شده باشد ابتدایی‌ترین روش برای تعمیر استفاده از چسب چوب است، باید چسب چوب و یا سایر چسب‌های صنعتی را تهیه نمایید و به ‌وسیله یک کاردک چسب را به داخل درز بریزید و سپس مبلمان خود را روی زمین قرار داده و روی پایه لق شده وسیله‌ای سنگین قرار دهید تا کاملاً بچسبد و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا چسب به‌خوبی خشک شود.
 اگر با وجود چسب زدن بازهم پایه مبلمان شما لق بود می‌توانید از میله‌های نگه‌دارنده استفاده کنید، برای هر پایه 4 عدد میله را از بازار خریداری نمایید سپس میز یا مبل خود را روی زمین بگذارید و اطراف هر پایه را به‌وسیله 4 عدد میله نگه‌دارنده پیچ نمایید تا کاملاً محکم شود. دقت نمایید که میله‌ها را از داخل پیچ نمایید تا ظاهر مبلمان شما زشت نشود. یکی دیگر از روش‌های تعمیر پایه لق شده و کوتاه شده مبل استفاده از سوپاپ است. این سوپاپ‌ها در اندازه‌های مختلفی موجود هستند و شما می‌توانید برای پایه کوتاه شده یک سوپاپ با اندازه مناسب خریداری نمایید و آن را به زیر پایه مبلمان وصل کنید. اما اگر پایه مبل شما کاملاً جداشده است می‌توانید از بلاک استفاده نمایید. بلاک نوعی گیره است که برای تعمیر شکستگی مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بلاک‌ها دو قطعه جداشده را به هم وصل می‌کند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. کافی است گیره را از قسمت داخلی مبل یا میز به دو قسمت جداشده بزنید تا کاملاً محکم شود؛ بنابراین انتخاب هرکدام از این روش‌ها بستگی به میزان شکستگی مبلمان شما خواهد داشت، در تمامی مراحل تعمیر خصوصاً هنگام پیچ کردن توجه داشته باشید که آسیبی به چوب مبل وارد نکنید، تعمیر این نوع شکستگی‌های مبلمان را کارگاه‌های تعمیر به روش‌های بهتر نیز انجام می‌دهند.
تعمیر دسته‌ها و دستگیره‌های مبلمان
تعدادی از میزها دارای کشو و دستگیره هستند که ممکن است به علت بی‌احتیاطی این دستگیره‌ها کنده‌شده و یا بشکند و یا به علت نشستن بر روی دسته مبلمان دسته آن‌ها بشکند. برای تعمیر این نوع شکستگی مبلمان می‌توانید دستگیره و دسته‌های مبل آماده خریداری نمایید و آن‌ها را به‌وسیله چسب زدن و یا پیچ کردن به محل اصلی خود بچسبانید. این نوع تعمیرات را درصورتی‌که از کمی مهارت برخوردار باشید می‌توانید در خانه انجام دهید اما برای تعمیر شکستگی مبلمانی که دچار آسیب جدی شده‌اند مانند شکستگی تاج مبلمان و موارد دیگر باید به کارگاه‌های تعمیر مطمئن مراجعه کرد زیرا این نوع شکستگی مبلمان به مهارت خاصی نیاز دارد و علاوه بر وصل کردن قطعه جداشده باید کار منبت‌کاری صورت گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.