مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

مبلمان نو

تعمیر، نوسازی و رویه کوبی مبلمان

چطور پارچه مبلی مناسب انتخاب کنیم؟

حالا که با برخی از انواع پارچه مبلی آشنا شدید نگاهی به پنج نکته که می‌تواند انتخاب مبل و پارچه مبلی را برایتان ساده‌تر کند اشاره می‌کنیم.
میزان استفاده شما از مبل چگونه است؟
شاید تصور کنید عمده استفاده از یک مبل نشستن روی آن است. اما اینکه شما چقدر ممکن است میهمان داشته باشید، چقدر این امکان وجود دارد که چیزی روی مبل شما ریخته شود. آیا کودک شما با دستان شکلاتی روی مبل خواهد رفت؟ یا حتی فرزندان سایر افرادی که با آن‌ها رفت و آمد زیاد دارید. تمامی این‌ها در نحوه استفاده شما از مبل تاثیرگذار است و باید هنگام انتخاب پارچه مبلی مناسب در نظر گرفته شود. مثلا پارچه گران و لوکس اغلب برای جاهایی مناسب هستند که به ندرت استفاده می‌شوند. جایی که خیلی در دسترس کودکان نیست یا توسط حیوان خانگی پاره نخواهد شد. 
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید جایی که مبلمان قرار می‌گیرد است. بعنوان مثال، پارچه‌های تیره یا مدل‌هایی که زود رنگ پریده می‌شوند نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی جتس ضخیم‌تری  انتخاب کنید. 
  
ادامه مطلب ...

تعمیر شکستگی مبل

مبلمان یکی از اجزای جدانشدنی هر دکوراسیونی است اگر مبلمان متناسب با سبک منزل شما انتخاب شود و سالم و نو باشد بر زیبایی دکوراسیون شما می‌افزاید اما ممکن است پس از گذشت مدت‌زمانی مبلمان مستهلک و کهنه شود و یا به علت بی‌ احتیاطی و عدم نگهداری صحیح بشکند بسیاری از افراد پس از شکستگی پایه مبلمان خود چاره‌ای جز تعویض نمی‌بینند و محتمل هزینه زیادی می‌شوند اما یک روش جایگزین تعویض که به‌ صرفه‌تر نیز است، تعمیر شکستگی پایه مبلمان است. این روش ضمن اینکه مبلمان شما را کاملاً نو می‌کند طول عمر آن را نیز افزایش می‌دهد. اکثر شکستگی‌های مبلمان قابل تعمیر است و حتی می‌توان با استفاده از برخی روش‌ها کار تعمیر را در منزل انجام داد، در این نوشتار قصد داریم شما را با تعمیر شکستگی مبلمان آشنا نماییم.

روش‌های تعمیر شکستگی مبلمان
بازسازی و تعمیر شکستگی مبلمان به روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. برخی از شکستگی‌های مبلمان جزئی هستند و باکمی مهارت و حوصله می‌توان تعمیر آن‌ها را در منزل انجام داد. اما اگر میزان شکستگی زیاد باشد باید کار تعمیر را به کارگاه‌های تعمیرمبل مطمئن بسپارید تا با متدهای روز و تخصص کافی کار تعمیر شکستگی مبلمان شمارا انجام دهند. به‌طورکلی انتخاب روش تعمیر بستگی به نوع آسیب مبلمان و جنس آن‌ها خواهد داشت و تعمیرکار ماهر بهترین روش را با توجه به نوع آسیب مبلمان شما انتخاب خواهد کرد. 
ادامه مطلب ...